اگر زبان انگلیسی، زبان مادری شما نیست و قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید گرفتن تافل و یا آیلتس امری ضروری می باشد. اما یکی از مشکلاتی که اکثر داوطلبان شرکت  کننده در این دو آزمون دارند این است که تفاوت بین آنها را به خوبی نمیدانند. اغلب با این سوالات روبرو می شوند که تافل بهتراست یا آیلتس ؟ مدارس و دانشگاه‌ها کدام را می پذیرند؟ دریافت کدام یک، امتیاز بیشتری محسوب می‌شود؟

برای پاسخ به این سوالات نیاز است که تفاوت های بین آیلتس و تافل را بدانیم و با توجه به نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشیم.

 تافل

آزمون تافل معمولا به صورت تخصصی توانایی شما را در ارتباط برقرار کردن به زبان انگلیسی برای مقاصد آموزشی می‌سنجد.این ازمون تا سال 2012 یکی از معتبرترین و معروف ترین تست های سنجش دانش زبان انگلیسی دانشجویان در سراسر دنیا مطرح بود اما در سه سال اخیر کمی از محبوبیت آن کاسته شده است اما همچنان برگزار شده و توسط بسیاری از دانشگاه های جهان پذیرفته می شود.

 تافل در حال حاضر بـرای ورود به بیش از ۴۴۰۰ کالج و دانشگاه در ایالات متحده امریکا، کانادا، و دیگر کشورها جهان، استفاده شده و افراد غیر بومی که دارای مشاغل حرفه‌ای می‌باشند نیز بـرای ادامه فعالیت های حرفه ‌ای خود در این آزمون شرکت می کنند. . طبق مطلبی که در وب سایت رسمی ای. تی. اس، (E.T.S.) گذاشته شده است، شش هزار موسسه در ۱۱۰ کشور دنیا و حدودا تمام دانشگاه های انگلستان، استرالیا، نوزلند و کانادا تافل را می پذیرند.

آزمون تافل 3.5 ساعت طول می‌کشد و شامل 4 بخش می‌شود. که هر بخش شامل یک مهارت خواندی،شنیداری،گفتاریو نوشتاری می باشد. بین دو بخش مهارت شنیداری و مهارت گفتاری، 10 دقیقه زمان استراحت در نظر گرفته شده است. در هر بخش نمره‌ای بین صفر تا 30 دریافت خواهید کرد. امتیازهای شما در این 4 بخش در نهایت با هم جمع خواهند شد. نمره نهایی عددی بین صفر تا 120 خواهد بود. تمامی چهار آزمون مهارت در یک روز برگزار می شود.


آیلتس

آزمون آیلتس دو نوع مختلف برگزار می شود:

آیلتس علمی 

علمی مناسب افرادی است که می‌خواهند برای حرفه یا تحصیلات سطح بالا اقدام کنند.

 آیلتس عمومی

 مناسب افرادی است که به قصد آموزش دوره متوسطه یا تجربه کاری به کشورهای انگلیسی زبان سفر می‌کنند. 

 

آزمون آیلتس 2 ساعت و 45 دقیقه طول می کشد.مهارت‌های آزمون شامل چهار بخش  مهارت شنیداری، خواندنی،نوشتاری و گفتاری است. در آزمون آیلتس در هر بخش امتیازی بین صفر تا 9 دریافت خواهید کرد. نمره نهایی شما، میانگین آن‌ها خواهد بود. بنابراین نمره آیلتس، در نهایت عددی بین صفر تا 9 خواهد شد.

بر خلاف آزمون تافل، در آیلتس می‌توانید همه مهارت‌ها را در یک روز امتحان ندهید. شما می‌توانید برای آزمون مهارت گفتاری از یک هفته قبل، تا یک هفته بعد از آزمون سه مهارت دیگر اقدام کنید. در این مورد همه چیز به انتخاب خود شما بر می‌گردد. باید در روز ثبت نام، زمان آزمون گفتاری را تعیین کنید.

مهمترین تفاوت های آزمون تافل و آیلتس

در ادامه به تفصیل تفاوت آیلتس و تافل بیان شده که باتوجه نیاز و نقاط قوت خود می توانید در یکی از دو آزمون زیر شرکت کنید. هرچند آزمون آیلتس و تافل از بخش‌های مشابهی تشکیل شده‌اند. با این حال روش آزمون دقیقاً یکی نیست.اگر از انتخاب خود مطمئن نبودید، می‌توانید به صورت آزمایشی آزمون بدهید تا متوجه شوید با کدام راحت‌تر هستید.

مورد اول

یکی از مهمترین تفاوت های آزمون تافل و آیلتس این است که در قسمت Reading and Listening آزمون آیلتس ، شما باید به بسیاری از سوالات خود به صورت تشریحی پاسخ دهید. اما در آزمون تافل برای بیشتر سوالات شما باید یکی از گزینه ها را انتخاب کنید وحتی لازم نیست در آزمون تافل به سوالاتی که چند گزینه ای نیستند ، پاسخ دهید. در آزمون آیلتس ، شما باید خودتان به بسیاری از سوالات پاسخ دهید و هیچ گزینه ای یرای انتخاب وجود ندارد.

همچنین در هر دو آزمون questions وجود دارد که لازم است یک لیست را به ترتیب صحیح بنویسید. گزینه های لیست TOEFL در دسترس شما است و شما باید آنها را به درستی سازماندهی کنید. اما در Eatles باید مراحل را خودتان بنویسید وترتیب صحیح رارعایت کنید.

بنابراین ، اگر ترجیح می دهید به سوالات به صورت چند گزینه ای پاسخ دهید یا از لیستی پاسخ صیح را اتخاب کنید، احتمالاً با آزمون تافل راحت خواهید بود.

 

مورد دوم

تفاوت بعدی آزمون آیلتس یا تافل،امتحان بصورت کاغذی یا کامپیوتری می باشد.

برای آزمون تافل فقط شما با کامپیوتر می توانید به سوالات پاسخ بدهید. البته به شما اجازه داده می شود که ابتدا روی کاغذ پاسخ سوالات رایادداشت کنید ، اما در نهایت پاسخ ها باید در کامپیوتر وارد شوند. اما شما حق انتخاب در آزمون آیلتس را دارید. می توانید آزمون را روی کاغذ و کامپیوتر انجام دهید.

اگر سرعت تایپ  شما بالاست و علاقه مند به آزمون های کامپیوتری هستید ، TOEFL گزینه بهتری برای شماست. اما اگر می خواهید پاسخ ها را خودتان بنویسید ، از آزمون های رایانه ای راضی نیستید ، یا سرعت تایپ  پایینی دارید ، انتخاب آیلتس منطقی تر است.

 

مورد سوم

هر دو آزمون آیلتس و تافل شامل چندین متن مختلف در بخش خواندن است. در کنار هر متن سوالات مختلفی برای پاسخگویی وجود دارد. نوه هر کدام از متن برای هر آزمون متفاوت است . درآزمون آیلتس از متون علمی،رومه ها یا مجلات استفاده می شود. در حالی که ، فقط متون علمی در TOEFL استفاده می شوند. این بدان معنی است که بخش خواندن TOEFL دارای واژگان گسترده تری و موضوعات چالش برانگیزتر است. اگر در Reading بخوبی مهارت ندارید، قطعاً خواندن آیلتس برای شما راحت تر خواهد بود.

 

مورد چهارم 

آزمون مهارت مکالمه زبان انگلیسی تافل ، مانند سایر بخشها ، مبتنی بر کامپیوتراست. سوالات را به صورت یک فایل صوتی خواهید شنید و پاسخ های شما ضبط می شود. اما در آزمون آیلتس با یک شخص صحبت خواهید کرد.

که این مورد از مهمترین تفاوتهای آزمون آیلتس و تافل می باشد. شما باید در این مورد مراقب باشید. برخی از افراد به دلیل استرس  مایل به گفتگو با یک شخص نیستند و به همین دلیل TOEFL را انتخاب می کنند. از طرف دیگردر آزمون آیتلس ، برقراری ارتباط با یک فرد راحت تر و آسان تر برایبرخی می باشد. همه چیز به شما بستگی دارد.

همچنین آزمون گفتار همیشه در بخش سوم آزمون تافل برگزار می شود. در صورتی که در آزمون آیلتس می توانید زمان مناسبی را برای تست گفتار خود انتخاب کنید که معمولا تا یک هفته مهلت دارید زمان این آزمون را انتخاب کنید. برخی ترجیح می دهند یک بار آزمون را به پایان برسانند. در حالی که برخی دیگرترجیح می دهند آزمون بصورت دو قسمتی باشد. باز همه چیز به شما بستگی دارد که چطور راحتر هستید.

 

مورد پنجم

 در هر دو آزمون نیاز است که دو متن برای بخش نوشتاری بنویسید. در آیلتس 60 دقیقه وقت دارید که این دو متن را بنویسید. تعداد کلمات پیشنهاد شده هم 400 کلمه است. این در حالی است که در آزمون تافل 50 دقیقه وقت دارید و باید 500 کلمه بنویسید. البته در هر دو آزمون می‌توانید متن با طول کمتر از طول پیشنهادی هم بنویسید. اما احتمالاً به خاطر کامل نبودن جواب، بخشی از نمره را از دست خواهید داد. اگر خیلی با بخش نوشتاری راحت نیستید، احتمالاً باید آیتلس را انتخاب کنید. چرا که زمان بیشتری را برای تعداد کلمات کمتر در اختیار خواهید داشت.

 در هر دو آزمون ، شما باید دو متن برای بخش مهارت نوشتاری خود بنویسید. در آیلتس برای نوشتن این دو متن 60 دقیقه وقت دارید که تعداد کلمات پیشنهادی 400 کلمه است. اما شما 50 دقیقه زمان برای نوشتن 500 کلمه در آزمون تافل دارید. البته در هر دو آزمون می توانید متن را کوتاهتر از طول پیشنهادی بنویسید. اما ممکن است بخشی از امتیاز را به دلیل پاسخ های ناقص از دست بدهید. اگر در نوشتن به خوبی مهارت ندارید میتوانید آیلتس را انتخاب کنید زیرا علاوه بر مدت زمان بیشت، به نوشتن تعداد کلمات کمتری نیاز دارید.

 

 در پایان باید گفت که اکثر دانشگاه‌های ایالات متحده آمریکا مدرک تافل را ترجیح می‌دهند. اما آیلتس در انگلستان و استرالیا محبوبیت بیشتری دارد.  اما برخی دانشگاه‌ها هم هستند که هر دو مدرک را قبول می‌کنند. با این حساب احتمالاً یکی از آن‌ها را ترجیح می‌دهند. پس پیش از هر چیز اولویت‌های دانشگاه مورد نظر را بررسی کنید.

 

 

 

 





یادگیری تافل آزمون ,آیلتس ,تافل ,مهارت ,سوالات ,دارید ,آزمون آیلتس ,آزمون تافل ,انتخاب کنید ,تعداد کلمات ,پاسخ دهید منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

برنامه غذایی ناودون Marand interesting news قرص چاقی گامبو بشارت دانلود آهنگ جدید ماکان بند وبسایت خبری صدای چورژی حاج عباس ایروانی